Nationale Dag van de Positieve Gezondheid 2022

We werkten graag mee aan de derde ‘Nationale Dag van de Positieve Gezondheid 2022 te Brussel.

Op zaterdag 24 september 2002 vond de derde National HIV Positive Health Day plaats, een evenement dat ruimte biedt voor uitwisseling tussen mensen met hiv en gezondheidswerkers op informele en gelijkwaardige basis. De dag was gewoonweg fantastisch en richtte zich op vier aspecten van gezondheid door middel van presentaties en discussietafels:

  • Fysieke gezondheid
  • Santé relationnelle et sociale
  • Relationele en sociale gezondheid
  • Seksuele en emotionele gezondheid

    Ik, Peter Positief, had het genoegen om mijn testimonial te mogen delen als persoon die reeds 27 jaar met HIV gezond en positief leeft. Hieronder mijn testimonial YouTube video, die men die dag getoond hebben.
    Ik vertegenwoordigde de iets oudere generatie. Nathalie deed haar testimonial als persoon van de jongere HIV positieve generatie. Zo was het fijn om de verschillen, maar ook de gelijkenissen te mogen ontdekken.

    HIV Positief Getuigenis – Testimonial van Peter

    Hieronder de testimonial YouTube video van Nathalie. Tevens heel mooi vanuit het hart gesproken.

    HIV Positief Getuigenis – Testimonial van Nathalie

    Je ziet dat ik die dag, net als in het YouTube filmpje, een speciaal T-shirt draag, met een mooie boodschap. Het T-shirt is ontworpen door Dado Garcia, Co-Founder en design ontwerper van de Mr. Chill & Mr. Fluffy Company.

    Het T-shirt komt uit ‘The Message Collection‘ van de ‘Mr. Chill & Mr. Fluffy T-shirts
    en heeft de tekst ‘I would transfer you all of my T-cells‘, wat betekent: Ik zou je al mijn T-4 cellen overdragen. Een boodschap, als ik het kon zou ik je al mijn T-4 cellen overdragen om jouw immuunsysteem sterker te maken. Een T-shirt dat je kan dragen om iemand te steunen, die leidt aan een chronische ziekte waaronder HIV, diabetes, enz … Of iemand moreel te steunen die kanker heeft of serieus afziet van een COVID-19 besmetting.

    Meer informatie kan je vinden op de Mr. Chill & Mr. Fluffy website: The T-Cells T-shirt.

    Er staan nog twee mooie HIV Positief Getuigenissen op de website van HIV Positieve Gezondheid. Bezoek de website en ontdek nog veel meer informatie.

    Het project Positieve Gezondheid HIV is ontstaan uit de wens van Utopia_Bxl, met de steun van de Positieve Raad en het College van hiv-referentiecentra, om mensen met HIV beter te informeren en te ondersteunen. Daartoe worden zij gesteund door andere partners en verenigingen, maar ook door gezondheidsprofessionals en vooral ook door patiënten.

    Na tonen van de testimonial video’s op groot scherm, hadden we ook nog een panel gesprek met Ria Koeck van Sensoa als moderator, samen met mij en Nathalie. Verhelderende toelichtingen voor de toehoorders.

    Panelgesrpek met Ria Koeck, Peter en Nathalie

    Het was een prachtige positieve dag. Ik en mijn partner Dado, waren heel opgetogen hier aanwezig te kunnen zijn. Met heel veel dank aan de organisatoren.

    Dado & Peter
    Alias Mr. Chill & Mr. Fluffy

    #hivawereness #aids #discordant #endhiv #vih #hiv #gettested #sciencenostigma #hiv-95-95-95 #95-95-95-hvi #hivactivist #hivadvocate #hivaids #hivpositive #hivstigma #hivstigmafigther #hivtest #lgbtai+ #lgbt #hivtesting #knowyourstatus #lgbtqai+ #lgbtq #prep #poz #sexualhealth #stigma #u=ucouple #uequalsu #unaids3030 #undetectable #zerostigma #untransmittable #zerostigma #ScienceNotStigma

    Auteur: Peter Positive - Mr. Fluffy

    A.K.A. Peter Dombret @mrchill_mrfluffy Husbro: @dado_mr_chill , Gym athlete, Author, Traveller, LGBT Ambassador, HIV Activist & U=U Campaigner. mrchillmrfluffy.com

    Plaats een reactie

    Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.