HIV Boek – Hallo Intieme Vrienden – Peter Positief

Peter Positief “Niet zomaar een boek over HIV!

“Peter Positief in tien seconden”

Peter Dombret is een long term survivor, zoals dat heet. Ruim 25 jaar geleden kwam hij uit de kast als homo en 20 jaar geleden werd hij opzettelijk besmet met hiv, destijds praktisch een doodvonnis. Maar er zijn meer heftige gebeurtenissen die zijn leven op zijn kop zetten. Peter Positief doet zijn bijnaam eer aan: de slachtofferrol past hem niet. In het gelijknamige boek lees je zijn openhartige levensverhaal. Met zijn positieve instelling ziet hij iedere belemmering als een kans om alles uit het leven te halen en inspireert hij iedereen om zich heen.

‘Positief! Laat die sero maar vallen,’ is Peters motto.

Doelgroep

Primaire doelgroep

De primaire doelgroep voor dit boek is de volledige ‘LHBT-gemeenschap‘; lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders. Voor deze doelgroep blijven onderwerpen als ‘uit de kast komen’ en ‘hiv’ brandend actueel.

De seropositieve homoseksuelen bevinden zich binnen deze specifieke doelgroep.

In cijfers uitgedrukt, ziet de doelgroep er als volgt uit:

Land Aantal LHBT Aantal homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen Aantal mensen met hiv Aantal homoseksuelen met hiv
Nederland 11% van de bevolking
Bijna 2 miljoen mensen
6% van de bevolking

Ruim 1 miljoen mensen

Ongeveer
25 duizend mensen
Ruim 16 duizend mensen

 

België Ruim 725 duizend mensen Ruim 400 duizend mensen Ruim
10 duizend mensen
Bijna 6,4 duizend mensen

* Uitgangspunt voor België is het Nederlandstalige deel: 11,2 miljoen inwoners, waarvan 60% Nederlandstalig is. En voor Nederland: 16,8 miljoen inwoners. schattingen zijn gemaakt op basis van cijfers van de volgende bronnen:

De totale groep die zich (ook) aangetrokken voelt door mensen van hetzelfde geslacht, is nog groter dan bovenstaande groep. 18% van de vrouwen zegt zich (ook) seksueel aangetrokken te voelen tot vrouwen en 13% van de mannen zegt zich (ook) seksueel aangetrokken te voelen tot mannen. Verder heeft 13% van de volwassen vrouwen en mannen wel eens seks gehad met iemand van hetzelfde geslacht (Keuzenkamp e.a., 2012).

Secundaire doelgroep

Tot de secundaire doelgroep behoren de directe familie en naasten van de ‘holebigemeenschap’.
Als we ervan uitgaan dat minimaal drie personen uit de directe omgeving van bovenstaande doelgroep zich zeer betrokken voelen bij dit onderwerp, komt de secundaire doelgroep ten minste uit op ruim 4 miljoen potentiële lezers.

Vanzelfsprekend is de groep sympathisanten, vrienden en kennissen van homoseksuelen en seropositieven vele malen groter.

Tertiaire doelgroep

Daarnaast zijn er tal van mensen die zich niet direct betrokken voelen bij de doelgroep, maar die wel houden van autobiografische boeken die controversiële onderwerpen aansnijden. Of die zich graag laten inspireren door positief ingestelde mensen. Ook dit is een serieus aantal potentiële lezers.

Veel leesplezier!

Peter Positief

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers liken dit: